عضو هیئتعلمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلیسینا: پرورش استعدادهای ذاتی، رسالت مراکز علمی است
مدرکیان گفت:
دانشگاه به عنوان یک محیط علمی باید انگیزه لازم برای انتخاب دانشآموز را
ایجاد کند. جاذبههایی مانند وجود یک محیط علمی پویا و فعال، وجود استادان
بنام، پر تلاش و محقق، دسترسی به منابع اطلاعاتی و کتابخانهای پیشرفته و
بهروز، از مهمترین نیازهای اولیه نخبهپروری است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طیبه
مدرکیان؛ عضو هیئتعلمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلیسینا با اشاره به نقش
دانشگاهها در نخبهپروری، گفت: یکی عوامل نخبهپروری در دانشگاه، جذب
دانشآموزان با استعداد به مراکز علمی است.
مدرکیان؛ عضو هیئتعلمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلیسینا با اشاره به نقش
دانشگاهها در نخبهپروری، گفت: یکی عوامل نخبهپروری در دانشگاه، جذب
دانشآموزان با استعداد به مراکز علمی است.
وی افزود: وجود آزمایشگاهها و پژوهشکدههای مجهز، داشتن بودجههای
پژوهشی خوب و بروندادهای علمی و صنعتی و همچنین جایگاه مناسب بینالمللی
در بین دانشگاههای کشور، مواردی هستند که میتوانند دانشآموزان با
استعداد را به سمت دانشگاهی خاص سوق دهد.
پژوهشی خوب و بروندادهای علمی و صنعتی و همچنین جایگاه مناسب بینالمللی
در بین دانشگاههای کشور، مواردی هستند که میتوانند دانشآموزان با
استعداد را به سمت دانشگاهی خاص سوق دهد.
عضو هیئتعلمی دانشگاه بوعلیسینا ادامه داد: در یک چنین محیط علمی،
دانشجوی مستعد مسیر خوب آموختن را یاد میگیرد و میتواند استعداد خود را
به شکوفایی برساند.
دانشجوی مستعد مسیر خوب آموختن را یاد میگیرد و میتواند استعداد خود را
به شکوفایی برساند.
مدرکیان اضافه کرد: دانشگاه به عنوان یک محیط علمی باید انگیزه لازم
برای انتخاب دانشآموز را ایجاد کند. جاذبههایی مانند وجود یک محیط علمی
پویا و فعال، وجود استادان بنام، پر تلاش و محقق، دسترسی به منابع اطلاعاتی
و کتابخانهای پیشرفته و بهروز، از مهمترین نیازهای اولیه نخبهپروری
است.
برای انتخاب دانشآموز را ایجاد کند. جاذبههایی مانند وجود یک محیط علمی
پویا و فعال، وجود استادان بنام، پر تلاش و محقق، دسترسی به منابع اطلاعاتی
و کتابخانهای پیشرفته و بهروز، از مهمترین نیازهای اولیه نخبهپروری
است.
مدرکیان با بیان اینکه دانشگاه راهی جز برگزاری کنکور سراسری برای
پذیرش دانشجو ندارد، اظهار داشت: سیستم آموزشوپرورش منجر به تربیت فرد
پرسشگر و خلاق نمیشود و افراد در بسیاری موارد براساس مهارت تستزنی وارد
دانشگاه میشوند.
پذیرش دانشجو ندارد، اظهار داشت: سیستم آموزشوپرورش منجر به تربیت فرد
پرسشگر و خلاق نمیشود و افراد در بسیاری موارد براساس مهارت تستزنی وارد
دانشگاه میشوند.
وی با بیان اینکه رسالت وجودی هر سیستم آموزشی، شکوفا کردن استعداد
افراد است، تصریح کرد: وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم و دانش و لازمه تولید
علم، تحقیق و پژوهش است؛ پس دانشگاه برای این منظور لازم است افراد توانمند
را شناسایی و جذب کند.
افراد است، تصریح کرد: وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم و دانش و لازمه تولید
علم، تحقیق و پژوهش است؛ پس دانشگاه برای این منظور لازم است افراد توانمند
را شناسایی و جذب کند.
عضو هیئتعلمی دانشگاه بوعلیسینا ادامه داد: تعامل دانشگاه و مدارس،
یکی از راههای یافتن دانشجوی مستعد آینده است. این مهم میتواند در قالب
بازدیدهای دانشآموزان از کلاسها، آزمایشگاهها و کتابخانههای دانشگاه
صورت پذیرد.
یکی از راههای یافتن دانشجوی مستعد آینده است. این مهم میتواند در قالب
بازدیدهای دانشآموزان از کلاسها، آزمایشگاهها و کتابخانههای دانشگاه
صورت پذیرد.
وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه ها باید همگام با پیشرفت تکنولوژی
حرکت کند. نمیتوان از فردی که با تکنولوژی ۲۰ سال پیش پرورشیافته انتظار
تولید تکنولوژی روز داشت.
حرکت کند. نمیتوان از فردی که با تکنولوژی ۲۰ سال پیش پرورشیافته انتظار
تولید تکنولوژی روز داشت.