بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/04/28 - 12:18
  • - تعداد بازدید: 769
  • - تعداد بازدیدکننده: 271
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عضو هیئت‌علمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی‌سینا: پرورش استعدادهای ذاتی، رسالت مراکز علمی است

مدرکیان گفت: دانشگاه به عنوان یک محیط علمی باید انگیزه لازم برای انتخاب دانش‌آموز را ایجاد کند. جاذبه‌هایی مانند وجود یک محیط علمی پویا و فعال، وجود استادان بنام، پر تلاش و محقق، دسترسی به منابع اطلاعاتی و کتابخانه‌ای پیشرفته و به‌روز، از مهمترین نیازهای اولیه نخبه‌پروری است.

~/Asset/News/News/Image/12/pool.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طیبه
مدرکیان؛ عضو هیئت‌علمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به نقش
دانشگاه‌ها در نخبه‌پروری، گفت: یکی عوامل نخبه‌پروری در دانشگاه، جذب
دانش‌آموزان با استعداد به مراکز علمی است.

 

وی افزود: وجود آزمایشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مجهز، داشتن بودجه‌های
پژوهشی خوب و برون‌دادهای علمی و صنعتی و همچنین جایگاه مناسب بین‌المللی
در بین دانشگاه‌های کشور، مواردی هستند که می‌توانند دانش‌آموزان با
استعداد را به سمت دانشگاهی خاص سوق دهد.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: در یک چنین محیط علمی،
دانشجوی مستعد مسیر خوب آموختن را یاد می‌گیرد و می‌تواند استعداد خود را
به شکوفایی برساند.

 

مدرکیان اضافه کرد: دانشگاه به عنوان یک محیط علمی باید انگیزه لازم
برای انتخاب دانش‌آموز را ایجاد کند. جاذبه‌هایی مانند وجود یک محیط علمی
پویا و فعال، وجود استادان بنام، پر تلاش و محقق، دسترسی به منابع اطلاعاتی
و کتابخانه‌ای پیشرفته و به‌روز، از مهمترین نیازهای اولیه نخبه‌پروری
است.

 

مدرکیان با بیان اینکه دانشگاه راهی جز برگزاری کنکور سراسری برای
پذیرش دانشجو ندارد، اظهار داشت: سیستم آموزش‌وپرورش منجر به تربیت فرد
پرسشگر و خلاق نمی‌شود و افراد در بسیاری موارد براساس مهارت تست‌زنی وارد
دانشگاه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه رسالت وجودی هر سیستم آموزشی، شکوفا کردن استعداد
افراد است، تصریح کرد: وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم و دانش و لازمه تولید
علم، تحقیق و پژوهش است؛ پس دانشگاه برای این منظور لازم است افراد توانمند
را شناسایی و جذب کند.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: تعامل دانشگاه و مدارس،
یکی از راه‌های یافتن دانشجوی مستعد آینده است. این مهم می‌تواند در قالب
بازدیدهای دانش‌آموزان از کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه
صورت پذیرد.

 

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه ها باید همگام با پیشرفت تکنولوژی
حرکت کند. نمی‌توان از فردی که با تکنولوژی ۲۰ سال پیش پرورش‌یافته انتظار
تولید تکنولوژی روز داشت.
  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 137316
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم